Moje tiskárny

V případě, že jste se rozhodli pro pořízení tiskárny ať už do firmy nebo do domácnosti, tak je dobré vědět, že výběr je opravdu pestrý a uspokojí i nejnáročnější potřeby uživatelů. Jsou rozdělené podle různých vlastností, ale nejzákladnější je dělení podole technologie samotného tisku.

 

To znamená, že si můžete pořídit tiskárny laserové, inkoustové, LED tiskárny, sublimační, Matrix, hardback, speciální, multifunkční, velkoplošné atd. Pojďme se co nejblíže podívat aspoň na ty nejznámější, a sice laserové, inkoustové a multifunkční.

 

Laserové tiskárny

 

Laserové tiskárny používají k tisku tonery, tedy uzavřené a vyměnitelné tiskové kazety naplněné barvicím práškem, který může být černý a barevný.

 

Mezi hlavní výhody laserových tiskáren patří vysoká kvalita tisku. Vytištěný obsah má jasné barvy, které nevyblednou a ani se nerozkládají. Další výhodou je rychlost tisku a laserové tiskárny jsou úspornější.

 

Tak jako všude, tak i v tomto případě se najdou určité nevýhody jako například vyšší náklady na spotřební materiály, u barevného tisku deformace polotónů, vyšší intenzivnost energie, uvolňování plynu s charakteristickým zápachem.

 

Inkoustové tiskárny

 

Inkoustové tiskárny využívají k tisku cartridge – uzavřené a vyměnitelné tiskové kazety, kterých obsahem je náplň formou inkoustu, který stejně jako u tonerů může být černý a barevný.

 

Hlavními výhodami inkoustových tiskáren jsou snadné a levné používání, nízké náklady na spotřební materiály, neškodnost inkoustu bez tvorby plynů, kvalitní přenášení polotónů atd.

 

I tady se najdou nevýhody jako například pomalá rychlost tisku, blednutí barev, rozmazávaní obsahu, riziko vyschnutí inkoustu v tryskách.

 

Multifunkční tiskárny

 

V tomto případě jde o velice oblíbené zařízení, které kromě tisku poskytuje i další služby jako kopírování, skenování a fax.

 

Hlavní výhodou je komfort díky využívání více funkcí na jednom zařízení, kompaktnost zařízení atd. Jako největší nevýhodou je to, že při vypovězení přestane fungovat jak tiskárna, tak i skener, kopírka, fax.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.